Tuesday, 16 September 2014

Suplemen Untuk Ibu Bekerja

Assalamualaikum & Salam Sejahtera Semua...

Ramai yang masih kurang arif tentang khasiat suplemen dan keperluan mengambilnya. Ada yang menyangka dengan hanya mengambil suplemen boleh kurus, lebih sihat, cantik dan awet muda tanpa perlu bersenam dan makan.

Suplemen sebenarnya perlu diambil bagi menangani masalah pencemaran dan pengambilan pemakanan segera dan tidak teratur di kalangan masyarakat kita hari ini.

Pakar diet Amerika mengesyorkan bahawa setiap hari, anda harus memakan:

  • 6-11 sajian roti, bijirin, nasi dan pasta.
  • 3-5 sajian sayur-sayuran
  • 2-4 sajian buah-buahan
  • 2-3 sajian susu, yogurt dan keju
  • 2-3 sajian daging, ayam itik, ikan, telur atau kacang
  • Lemak, minyak dan gula-gula secara sederhana


Menurut Dr. Bruce Miller dalam Better health Series (beliau juga pengarang buku terlaris The Nutrition Guarantee dan pakar pemakanan bertauliah), walaupon jika anda mematuhi dengan teliti kepada saranan di atas, anda mungkin menghadapi 3 masalah:


  1. Sukar untuk mendapatkan jumlah Vitamin C daripada diet.
  2. Jumlah yang diperlukan (seperti Vitamin E) untuk perlindungan dari beberapa penyakit adalah mustahil untuk mendapatkannya daripada diet seharian.
  3. Sesetengah nutrien (minyak daripada ikan air sejuk) bukan yang utama dalam diet biasa kita.


Oleh itu, menambah pemakanan tambahan kepada gaya hidup anda adalah sememangnya diperlukan. Apatah lagi bagi kebanyakan para ibu bekerja yang terikat dengan masa dan sibuk sehingga tiada masa untuk memasak, yang akhirnya terpaksa membeli makanan atau membawa keluarga makan di luar.

Suplemen memberikan khasiat yang tidak dapat diperoleh daripada pemakanan harian kita. Anda mungkin merasakan diri sihat tanpa suplemen. Namun hanya yang telah mengambil suplemen sahaja akan merasakan kelainannya.

Secara minimum bagi seseorang memulakan program pemakanan, harus terdiri daripada pengambilan suplemen multivitamin/mineral dan protein. Kemudian berasaskan keperluan dan gaya hidup anda, seperti menambah Vitamin C, B Kompleks dan Vitamin E.

Walau bagaimanapun, ingat bahawa suplemen dieteri tidak menggantikan makanan. Cara terbaik untuk memperoleh kesihatan yang baik ialah makan dengan cara yang sihat.

Shaklee juga terdapat multivitamin dan protein seperti yang saranan minimum di atas. Multivitamin Shaklee diberi nama Vita-Lea Iron Formula. Klik LINK INI untuk keterangan lanjut mengenai Multivitamin Shaklee.



Manakala protein Shaklee lebih dikenali dengan ESP (Energizing Soy Protein). Klik LINK INI untuk info mengenai Protein Shaklee.


**Sumber: Majalah iSihat

KLIK SINI untuk dapatkan Multivitamin & Protein Shaklee anda sekarang..

ATAU

Sebarang pertanyaan, konsultasi dan pesanan produk boleh hubungi saya:

Nur Diyana Yahya
♥ SMS/WhatsApp:  016-5186648
♥ Email: deeyanaz@gmail.com
♥ Fb: https://www.facebook.com/MamaSaifCorner sila klik LIKE utk info terkini. 
Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...