Monday 5 May 2014

::G6PD Deficiency & Shaklee::

As Salam & Salam Sejahtera Readers :)

Anda semua tahu tak apa itu G6PD Deficiency? 

Pada mulanya saya pon tak tahu menahu mengenai G6PD Deficiency ni. Selepas melahirkan anak pertama, baru lah perkataan ni sgt sebati dalam hidup saya. Menurut Pead, terjadinya G6PD Deficiency pada anak-anak disebabkan oleh ibu adalah pembawa. Saya pon tak tahu samada saya pembawa atau tidak sehinggalah anak disahkan ada G6PD Deficiency ni. Kata Pead lagi, jika ibu pembawa, peratusan untuk kesemua anak lelaki ada G6PD Deficiency adalah 100%. Manakala peratusan untuk kesemua anak perempuan ada G6PD Deficiency adalah 50%. Saya gambarkan di dalam gambar di bawah ya.

Gambarajah di buat berdasarkan penerangan dari Pead

Apa itu G6PD Deficiency?? 

Saya lampirkan risalah yg terdapat di dalam buku rekod kesihatan Saif & Ammar.


Ubat-ubatan & makanan yg perlu TAK BOLEH diberikan kepada pengidap G6PD Deficiency.



Menurut Pead, tindak balas bahan-bahan dan makanan-makanan diatas terhadap tubuh badan adalah antara 24 - 48 jam!!!


Jika terdapat tanda-tanda di atas, segeralah berjumpa doktor.

Adakah Shaklee selamat di ambil??

Ya, Shaklee selamat di ambil. Sudah tentu Shaklee bukan berasaskan jamu dan herba. Pengambilan Set Berpantang Shaklee sudah mencukupi keperluan ibu-ibu berpantang yg mempunyai anak G6PD Deficiency. Saya sendiri berpantang untuk kedua-dua anak saya dengan Set Pantang Shaklee. Alhamdulillah, kedua-dua anak saya bebas dari jaundice kerana Jaundice + G6PD Deficiency = NightMare. Jika terjadi jaundice pada anak-anak G6PD Deficiency, makan bulan juga untuk baik jaundicenya. Kesian anak-anak asik kena duduk bawah lampu biru.

Tetapi, ada beberapa produk yg perlu dielakkan iaitu produk yg berasaskan herba seperti Alfalfa & Herblax. Dapatkan nasihat pakar dahulu sebelum anda mengambil kedua-dua produk ini.

Pertanyaan, konsultasi dan pesanan produk boleh hubungi saya di:
Nur Diyana Yahya

♥ SMS/WhatsApp:  016-5186648
♥ Fb: https://www.facebook.com/MamaSaifCorner sila klik LIKE utk info terkini. 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...