Thursday 9 January 2014

Garlic Shaklee ~ Antibiotik Semulajadi

Assalamualaikum dan salam ceria buat semua readers :)

Hari ini saya nak cerita pasal Garlic Shaklee. Kenapa Garlic Shaklee berbeza dengan produk-produk jenama lain yg mengandungi bawang putih?? Apa kelebihan Garlic Shaklee?? Siapa yg sepatutnya ambil Garlic Shaklee??


Perbezaan Garlic Shaklee

Istimewa dan berbezanya Garlic Shaklee ni kerana bawang putih yg digunakan ditanam secara organik di California, USA diwaktu panas. Apabila bercakap mengenai organik, sudah semestinya bawang putih yg digunakan juga bebas dari racun perosak dan segala jenis toksin.

Pemprosesannya pula dilakukan secara eksklusif pada suhu bilik tanpa haba untuk memastikan pengekalan 100% Allicin aktif. Perlu diketahui, tidak semua tablet garlic yg dijual di pasaran mengandungi Allicin aktif.
Allicin aktif: Mekanisme pertahanan bawang putih terhadap serangan oleh serangga perosak.

Garlic Shaklee diperkaya dengan Rosemary dan juga Spearmint yg memberikan perisa herba terhadap produk ini. Garlic Shaklee juga mengandungi pelbagai Vitamin E untuk meningkatkan sebatian aktif garlic dan keberkesanannya di dalam tubuh kita. Setiap 2 tablet Garlic Shaklee membekalkan 1000mg ekstrak garlic tulen yg menyamai 2 ulas garlic segar.

Tahukah anda, bawang putih juga digelar sebagai ‘natural antibiotic'?? Kalu rasa tak nak telan ubat klinik yg confirm2 diperbuat dari bahan kimia, rajin-rajinlah makan bawang putih ye..hehe


Kelebihan Garlic Shaklee

** Mengandungi Spearmint :- Mempertingkatkan system penghadaman dan fungsi jantung.
** Antibiotik yg selamat dan semulajadi :- Dapat meningkatkan system imun tubuh, menghalang penyakit berjangkit seperti selsema, kulat, kuman, virus dan yis candida.
** Menghalang Alergi :- Menghalang penyakit berkaitan system imun seperti hidung sensitive, sinus, alergi, asthma, selesema dan hepatitis dari terus merebak.
** Mempertingkatkan system penghadaman :- Formula uniknya mampu mempertingkatkan masalah berkaitan penghadaman seperti kembung perut, gastric dan ketidakhadaman. Garlic Shaklee juga mampu menentang bacteria H.pylori dan menghalang ulser gastric.
** Menstabilkan tekanan darah tinggi :- Kajian menunjukkan pengambilan 2 -4 tablet Garlic Shaklee dapat menurunkan tekanan darah tinggi sebanyak 8 point.
** Detoksifikasi :- Garlic Shaklee mampu mengeluarkan Raksa (Mercury) dari tubuh dengan pantas. Raksa, Plumbum dan Kadmium adalah logam toksik yang akan menaikkan tekanan darah. Garlic Shaklee juga mampu melindungi sel-sel darah dari musnah dan menghalang strok dan penyakit koronari.
** Menurunkan kolesterol :- Menurunkan paras kolesterol, LDL, trigliserid dan kelikatan darah, mengurangkan pembekuan darah, meningkatkan HDL, melindungi jantung dan menghalang strok dan penyakit koronari.
** Mencegah Kanser :- Membantu mengelakkan dan merawat kanser dengan mengurangkan bahan pencetusan kejadian sel-sel kanser iaitu Nitrosamine.
** Menstabilkan glukos :- Menolong menstabilkan glukos di dalam tubuh kita.

Siapa Sepatutnya Mengambil Garlic Shaklee??

# Orang yang mengalami masalah Respirasi dan Kesihatan Oral seperti Alergi Hidung, Selsema, Nafas Berbau, Bronkitis, Batuk, Ulser Mulut, Sinusitis, Hidung Berdarah & Sakit Tekak :- Bertindak sebagai antibiotic semulajadi, memusnahkan bacteria, merangsang fungsi imun, mengawal infeksi

# Orang yang mengalami masalah Penghadaman, Hati & Hempedu seperti Hepatitis, Fatty Liver & Diarrhea :- Bertindak sebagai antibiotik semulajadi, mempertingkatkan oksigen selular dan membunuh bacteria serta parasit.

# Orang yang mengalami masalah Sistem Pengedaran Darah seperti Penyakit Jantung/Hypertensi/Strok & Kolesterol Tinggi :- Dapat merendahkan tekanan darah serta menurunkan kolesterol.

# Orang yang mengalami masalah Metabolisma/Salur Urinari seperti Gout & Infeksi Pada Saluran Urinari :- Bertindak sebagai antibiotic semulajadi dan dapat mengurangkan bengkak.

# Orang yang mengalami masalah Vertigo (Gayat) :- Membekalkan lebih oksigen ke otak

# Orang yang mengalami masalah Kulit & Rambut seperti Jerawat, Cacar Air, Kulit Terbakar, Infeksi Kulat pada Kulit & Badan Berbau :- Bertindak sebagai antibiotic semulajadi serta melawan kulat.

# Orang yang mengalami masalah Arthiritis :- Menghalang formasi radikal bebas yang mampu merosakkan sendi.

# Orang yang mengalami masalah Glaukoma :- Membekalkan oksigen serta mengurangkan kesakitan.

# Orang yang mengalami masalah Kesihatan Lelaki & Wanita seperti  Keputihan & Penyakit Kelamin :- Bertindak sebagai antibiotic semulajadi untuk membunuh kulat.

# Orang yang mengalami masalah Kanser & Tumor seperti Fibroid :- Bertindak sebagai antioksidan yang kuat, antibiotic semulajadi serta dapat mengecilkan saiz tumor.

Secara keseluruhanya, Garlic Shaklee boleh diambil sebagai pengganti kepada antibiotic klinikal sedia ada secara konsisten untuk meningkatkan system imun badan sekiranya anda mempunyai masalah-masalah kesihatan seperti di atas.  

Pertanyaan, konsultasi dan pesanan produk boleh hubungi saya di:
Nur Diyana Yahya
♥ SMS/WhatsApp:  016-5186648
♥ Fb: https://www.facebook.com/MamaSaifCorner sila klik LIKE utk info terkini
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...